דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג - כל אחד יכול 

מאת    [ 23/07/2010 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 2746 פעמים ]

בס"ד

 

ליסינג- כל אחד יכול

 

נדמה שכיום כל פעוט יודע מה פירוש המילה ליסינג. מונחים כמו ליסינג תפעולי וליסינג מימוני נעשו שגורים ואנו שומעים אותם מידי יום. אולם, ליסינג זהו ביטוי מושג דיי חדש שתפס תאוצה בישראל בשנים האחרונות.

עד לפני שנים לא רבות, להחזיק רכב היה סיפור לא פשוט. ראשית, היה צורך לגייס כסף בכדי לקנות את המכונית, וזו הוצאה לא מבוטלת כלל וכלל. שנית, לאחר שקנית את הרכב היה צורך לבטח אותו, הוצאה כלכלית משמעותית ביותר במיוחד בישראל בה מחירי ביטוח רכב מרקיעי שחקים. בנוסף לכל אלה, אם כבר היית בר מזל ויכולת להרשות לעצמך להשקיע סכומים אלו, מגיע הצרה הגדולה מכולן, בלאי הרכב. תקלות כל שני וחמישי, פנצ'ר, מוסך ועוד. להחזיק רכב משלך אפשר לומר היה כאב ראש לא קטן. כמו שאמרו חז"ל: "מרבה נכסים מרבה דאגה", מאמר זה התקיים ביתר שאת בבעלי רכבים.

 

יתרון הליסינג

 

הפיתרון לבעיה זו נוצר בעצם בתחילת עידן ההיי-טק. כאשר התחילו לפרוח חברות גדולות שהעסיקו אנשי תוכנה רבים, כל חברה רצתה לספח לעצמה את האנשים האיכותיים ביותר ואי לכך התחילו להציע הטבות רבות ומגוונות. כך למעשה נולדה שיטת החכירה. החברות התחילו לשכור ציי רכבים בכדי לתת אותם בתור הטבה לעובדים. מעתה, העובד הזוטר בדיוק כמו מנכ"ל החברה לא חייב לבוא לעבודה ברכב משלו או באוטובוס, החברה תתן לו רכב. ליסינג מאפשר לנו ליהנות מהיתרונות העצומים של אחזקת רכב ללא החסרונות הכרוכים בכך. אני מקבל את הרכב לרשותי במעין שכירות, משלם תשלום חודשי מופחת וכך כל עוד אני מועסק בחברה אני יכול לנהוג ברכב כאילו הוא שלי, לצאת איתו לנסיעות, ברוב המקרים גם לנסיעות אישיות וגם בן או בת הזוג יוכלו להשתמש ברכב, ובתום תקופת ההעסקה הרכב חוזר לחברה. בכך בעצם נחסך ממני הצורך להכניס את הרכב לטיפולים, לדאוג לענייני ביטוח וכמובן הרכב בעצם לא עלה לי.זו בעצם הסיבה מדוע כל נהג שנוסע בכבישי הארץ יכול לראות כי כמעט כל רכב שלישי נושא עליו מדבקה של ליסינג.

 

סוגי ליסינג

 

קיימים מספר סוגים של ליסינג המתאימים למגוון רחב של אנשים. נפרט את העיקריים:

ליסינג תפעולי: חכירת הרכבים על ידי הארגון מחברת הליסינג נקראת ליסינג תפעולי. בדרך כלל זו תהיה חכירה לתקופה מוגבלת של 3-4 שנים. בעיקר בכדי לשמור על מאגר רכבים משנת ייצור חדשה. במהלך התקופה הזו, חברת הליסינג מנהלת את צי הרכב של אותו ארגון כולל מבחינת תחזוקתית שוטפת וכל זה תמורת הסדר תשלום חודשי. ניתן לרכוש רכבים מליסינג תפעולי לאחר תום תקופת ההחכרה במחירים שזולים משמעותית ממחירי השוק.

ליסינג פרטי: לא רק ארגונים גדולים, גם אדם פרטי יכול לרכוש- לחכור רכב מחברת ליסינג ובכך להקל מעליו את כל החסרונות הכרוכים בבעלות על רכב. כיום חברות הליסינג פועלות גם מול השוק הפרטי. מי שאינו מעוניין לקנות רכב חדש יכול לפנות לחברת ליסינג ולחתום על ליסינג פרטי כאשר בניגוד לליסינג התפעולי לאחר תקופה של בערך 4 שנים הרכב יעבור לבעלות הלקוח (לאחר סילוק התשלומים החודשיים).

קניית רכב מליסינג אומנם יכולה להיות בעייתית במקצת משום שהתפיסה הרווחת היום היא כי רכב מליסינג הוא רכב שהתעללו בו. כלומר היתרון של החוכר הוא בעצם החיסרון של הקונה. מכיוון שאני בתור בעל רכב ליסינג יודע שהרכב ברשותי לזמן קצוב והטיפולים שלו אינן באחריותי יכול להיווצר מצר שהרכב יעשה נסיעות לא שגרתיות. אולם גם כאן אפשר לומר כי חברות הליסינג דואגות לתחזוקה שוטפת ובדיקה של כל הרכבים.

בשוק קיימות היום חברות ליסינג רבות. העיקריות שבהן הן:אוויס, שלמה סיקסט, אלדן, אלבר ועוד. למידע נוסף ואיכותי בנושא ליסינג, השכרת רכב, ביטוח רכב ועוד ניתן להיכנס לאתר ליסינג סנטר

ליסינג סנטר- http://www.leasing-center.co.il/


באדיבות רונן ס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב